Sfârşit de vacanţă…

descărcareFrunzele de pe parbriz îmi aduc aminte că vacanţa e pe sfârşite. Retrăiesc la nesfârşit acel gol în stomac al emoţiei începutului şcolii şi asta din două ipostaze: ca mamă şi ca profesoară. Cu o mică diferenţă: debutul şcolii pentru mama din mine e în septembrie, iar pentru profesoara din mine în octombrie. Ca urmare, pentru septembrie deja am cam cumpărat toate rechizitele. Sunt acum în faza de lipire de etichete. Nu îmi permit să fiu dezorganizată, că nu am „decât” 3 copii. Dar oare aşa eram şi în copilărie? Bineînţeles că nu!

Mă uit la copiii mei care dorm până spre prânz şi mă întreb… oare şi eu dormeam atât de mult dimineaţa? Bineînţeles că da! Dar acum sunt de partea cealaltă a baricadei şi trebuie să stabilesc nişte reguli. Mă duc cu texte moralizatoare la ei să dau deşteptarea, iar ei îmi răspund întorcându-se pe partea cealaltă. Aşa făceam şi eu? Sigur că da, dacă venea mama, dar dacă venea tata…

Ce frumoasă e copilăria! Ce frumos este sa fii în vacanţă! Ce grea e revenirea cu picioarele pe pământ! Ca să îi pun să mai facă exerciţii, trebuie să îi prind cu arcanul. Aşa eram şi eu? O, da!!! Şi ce frustrant era să aud copiii cum se jucau afară, în timp ce eu lucram de zor la mate sau la română!

Timpul a trecut, actorii sunt în roluri diferite sau apar şi actori noi, dar emoţiile sunt aceleaşi. Totul e să ne amintim că nu demult noi eram în rolul copilului. Să căutăm în sertarele prăfuite ale memoriei noastre sentimentul ăla frumos de libertate pe care l-am trăit noi înşine în vacanţe şi să lăsăm „funia” cu care ne-am legat copiii un pic mai lungă… Oricum, de mâine reîncepe şcoala… Unde eşti, copilărie?…

@driana

Lasă un răspuns

