Construieşte-ţi VISUL!

923425_942467455786120_3853494581073246104_nEram studentă în anul V, cred, când un profesoru ne dădea ca temă să realizăm un soi de schiţă (acum i-am spune proiect) de planificare a vieţii noastre personale, care să cuprindă tot: viziune, misiune, scop, obiective pe termen lung/scurt legate de carieră, familie etc. Şoc şi groază! În primul rând că „pe vremea mea” nu prea aveam proiecte: în 5 ani de facultate dacă am avut 5 proiecte! Relaxare, frate, ar spune studenţii mei mai cârcotaşi! Dar, adaug eu, aproape toate examenele aveau atât probă scrisă, cât şi orală, iar numărul de ore pe săptămână era undeva la 40, faţă de 20 în prezent.

Primind această sarcină (însoţită de minimum de informaţii posibile!), toţi eram în ceaţă! Ne întrebam retoric „Ce ne facem, fetelor?”. Ca o paranteză, din total 45 de studenţi câţi am fost  în anul I, eram 41 de fete! Au mai venit pe parcurs de la Seral încă 15 colegi, dar tot majoritar fete. Eram consideraţi o facultate de fete!

Şi, „pentru că trebuia” să fac acest proiect, am trecut în mare repezeală câteva obiective care „să dea bine”, însoţite de argumente „pertinente” şi gata! Mission accomplished!

Abia acum realizez ce şansă mi s-a dat şi cum i-am dat cu piciorul. Poate dacă ne-ar fi explicat utilitatea unui astfel de demers l-aş fi realizat mai temeinic. Acum ştiu că oamenii în general şi românii în particular gândesc pe termen scurt, chiar foarte scurt. Nu au viziunea viitorului şi asta pentru că nu îl visează, nu îl planifică. Le lipseşte VISUL. Când ai un vis, un ţel, faci totul pentru a-l atinge, atât cât poţi tu să te mobilizezi, dar când nu îl ai, îţi risipeşti energia pe lucruri efemere. Acum ştiu, pentru că încep deja să îmi spun: „poate ar fi fost mai bine dacă…”.

Stabiliţi-vă o ţintă, una mare, imensă chiar, dar care vă face inima să vă tresară şi la care visaţi nopţile. Stabiliţi-vă dead-line-uri, fixaţi pentru fiecare zi câte un obiectiv care să vă apropie de ea. Şi perseveraţi! Altfel viaţa trece pe lângă voi şi vă veţi întreba ce aţi făcut în tot acest timp. Viaţa oricum trece, dar trebuie să treacă frumos şi cu un scop.

Nu vă fixaţi doar obiective legate de carieră. Acum ştiu că familia este cea mai importantă. Ştiu că ea este sprijinul de fiecare zi, este sursa de energie, este paratrăsnetul stresului zilnic, este motivul pentru care zâmbesc. L-am cunoscut pe Mircea la 18 ani, el având 20. Cinci ani mai târziu ne căsătoream. Mulţi zic că am avut norocul să întâlnesc omul potrivit. Eu zic că împreună am construit această relaţie, am făcut-o să „meargă”, dar am avut timp să realizăm acest lucru. Eram aşa de tineri şi practic am crescut unul cu celălalt. Petreceam minim 5-6 ore pe zi împreună. Mă lua de acasă, mergeam împreună până la facultate (eu la Economie, el la Elecronică), mă aştepta la terminarea cursurilor şi apoi bântuiam oraşul împreună. Ştiam fiecare colţişor, aveam locurile noastre favorite, băncile noastre, copacii noştri, mesele noastre… Aveam vacanţe (pentru că eram studenţi) şi atunci eram non-stop împreună. Am avut timp! Dacă ne-am fi întâlnit 10 ani mai târziu, ne-ar fi lipsit tocmai timpul. Şi într-o cunoaştere superficială, poate că am fi considerat că nu suntem făcuţi unul pentru celalălalt şi poate că drumurile noastre s-ar fi despărţit. Timpul ne-a ajutat să ne modelăm unul pe altul, să privim în aceeşi direcţie, să stabilim aceleaşi visuri. Atunci se putea, acum ar fi fost atât de greu!

Mulţumesc lui Dumnezeu că mi-a dat înţelepciunea să creez măcar acest vis şi timp şă îl ating! Nu lăsaţi timpul să curgă! Treziţi-vă! E timpul să vă construiţi visul!

@driana

Lasă un răspuns

